Supă cu găluşte, fără sare

thumbnailÎn această reţetă nu e nimic complicat şi s-ar putea să pară banală. Este însă foarte gustoasă.

În  perioada în care soţul meu a început regimul fără sare, băieţelul meu încă mai mânca, destul de des, piure de legume. De obicei, făceam o supă cu carne şi multe  legume şi o parte din acestea le pasam pentru el. Foloseam mult mai multe legume faţă de situaţia în care aş fi pregătit o supa doar pentru adulţi, fără să mai fac şi piure. Acestea dădeau supei un gust deosebit. O făceam mereu fără sare, chiar şi înainte să avem restricţii, pentru că era copilul foarte mic. Şi nu ne-a deranjat niciodată acest lucru.

Reţeta de bază este mai jos, dar în funcţie de sezon şi de ce mai aveam prin casă, adăugam şi alte legume sau frunze, ca lobodă, spanac, ştevie, gulie, broccoli şi, practic, orice.

De asemenea gustul este cu atât mai bun, cu cât carnea are mai mult os, deci, de preferat, să folosiţi tacâmuri şi, eventual, un piept de pui, pe care să îl dezosaţi apoi, dacă doriţi carne în supă

Dacă aveţi posibilitatea de a folosi o oală sub presiune, gustul se schimbă radical, din foarte bun în foarte foarte bun.

Ingrediente:

  • 500 de grame carne de pui cu os;
  • Ţelină – 1 buc. mare sau 2 mai mici;
  • Morcovi – 4 buc.;
  • Ceapă – 2.buc;
  • Ardei verde/galben – 1 buc;
  • Ardei roşu – 1 buc.;
  • Păstârnac – 2 buc;
  • Pătrunjel rădăcină – 2 buc;
  • Dovlecel – 1 buc.;
  • Cartofi – 2 buc;
  • Pătrunjel frunze proaspăt – de preferat pătrunjel creţ, dar e ok şi cel normal;
  • Ouă pentru găluşte;
  • Griş;

Se  spală carnea de pui, se pune la fiert şi i se ia spuma. Apoi, se lasă la fiert aprox. 30 de minute, cu capac, la foc mic.

Între timp curăţaţi şi spălaţi legumele şi, când carnea este pe jumătate fiartă, adăugaţi legumele întregi, sau tăiate în bucăţi mari. Lăsaţi supa să mai fiarbă încă 30 de minute, acoperită cu capac.

Înainte să puneţi găluştele, scoateţi legumele şi carnea din  supă. Puteţi dezosa/tăia carnea şi o parte din legumele pe care doriţi să le adăugaţi, ulterior în supă.

Preparare găluşte:

Din păcate nu pot oferi cantităţi exacte. De obicei, folosesc 2 ouă, dar cantitatea de griş variază în funcţie de mărimea oului.

Foarte important este, însă, modul de preparare. În primă fază, bateţi bine ouăle şi apoi adăugaţi griş, puţin câte puţin, până când se ajunge la consistenţa unui smoothie, sau a smântânii. Lăsaţi amestecul să se odihnească 5-10 minute şi, ulterior, mai adăugaţi griş, doar dacă e nevoie, până când se formează o cremă groasă, ca o budincă. Folosiţi o linguriţă mai mică pentru forma găluştele şi, după ce le-aţi pus pe toate în apă, lăsaţi-le să fiarbă, la foc mic,  10 minute, acoperite cu capac .

Când sunt gata, adăugaţi carnea şi/sau legumele, dacă este cazul, şi pătrunjelul proaspăt tocat.

Timpul de fierbere pentru carne poate varia  – de exemplu, puiul de ţară – cu care supa iese mult mai gustoasă –  trebuie fiert mai mult.

Puteţi folosi orice fel de carne: de gâscă, raţă, vită etc, cu menţiunea că e necesar să adaptaţi timpul de fierbere.

Dacă adăugaţi şi frunze, gen spanac sau lobodă, e suficient să le puneţi la fiert în acelaşi timp cu găluştele.

Poftă bună!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close